Träning - att komma tillbaka

 
 
Att komma tillbaka till träningen är underbart, men det är svårt. Man har kommit av sig och märker att det är fruktansvärt tufft. Min fettmätning var inte kul. Vi satte ett delmål och har såklart mycket att kämpa med. Jag vill så gärna komma tillbaka, där jag var innan jag blev gravid med Adrian. Jag trivdes och var nästintill beroende av sund kosthållning och träning. 
 
Nu ska jag hitta tillbaka. Jag hade en rutin förut som funkade och ska testa den igen. Morgonpass e det bästa för mig. Efter jobb. visst jag arbetar natt, men känns som jag ändå ger allt. 
 
Mitt första delmål är 2 kg på 4 veckor. Alltså 0,5 kg i veckan. Nu ska jag bli stark i kroppen och bygga upp den. Har ni några tips och trix att dela med er utav? 
 
 
 
hälsa - träning
Anonym

Äta regelbundet :) går ner mängder av de - jag tar bort fett och socker. 1 ätardag i veckan :) men alla kroppar är olika.

Svar: Äta regelbundet gör jag och bra mat , men just nu måste jag äta nyttigare , ta bort kolhydrater . Vilka fetter är det du tar bort?
Frida ek

Anonym

Allt fett förutom de naturliga :) tvärtom lchf. Väger portionerna, sen ätardagen äter jag fett. I början ligger jag på ca 1-2 kg minskning i veckan. Sen tillsätter jag fett men inte socker. Så man kan äta normalt efter en tid men i minskade portioner så man inte jojo bantar. Men är ofta en smaksak och vad ens kropp fixar bäst ang kolhydrater eller fett.

Helen

Om däri vill gå ner i vikt är det nog främst konditionen du behöver få igång som cykling på gymmet, löpandet,crosstrainingen. Kombinera med styrketräning. Minska på kolhydrater som bröd pasta, mer protein. Drick mer vatten, vänta inte för länge mellan måltider. Jag tränar enheldel men fikar o så varje dag;) men lyckas hålla vikten. Lycka till!

Svar: Tack :) just nu äter jag få kolhydrater och tränar en del. Men cykling pass hade jag tänkt testa, tack för dina super tips:)
Frida ek